KRITIKA vs. URÁŽKA

júla 15, 2019




Pár mesiacov dozadu jedna nemenovaná stránka zverejnila moje outfity ktoré som vytvorila v rámci spolupráce a strhla sa tam vlna, dajme tomu že poviem vlna kritiky. A prečo dajme tomu kritika? No asi preto, pretože tie ženy napísali že mi majú dať najesť, že vyzerám ako myš a podobne, nie nebojte sa mňa len tak ľahko niekto neurazí, tak inteligentný človek sa ešte nenarodil. A tak sa teda pýtam kde je hranica medzi kritikou a urážkou? Boli ich slová a poznámky fakt kritikou alebo to boli urážky? Často krát si myslíme že človeka kritizujeme ale pritom ho môžeme urážať a raniť jeho city. Občas je lepšie mlčať ak nevieme povedať nič pekné a pozitívne pretože na svete je toho zlého dosť a myslím si že je lepšie šíriť to dobré než to zlé. 

Mňa kritizovali od malička, alebo teda skôr urážali. Tým nemyslím rodinu ale okolie. Už od mala som bola myš, potkan, jalec, atď. No postupne som si nato zvykla a začala sa brániť, pretože aj ja som človek a mám city. Áno spočiatku ma to bolelo a preplakala som preto aj noci, no a nastali aj časy kedy som sa rezala či rozmýšľala nad samovraždou. Ale čas mi ukázal že som silná osobnosť, ktorá ustane všetko a že hlúpi ľudia ostanú hlúpi alebo s toho vyrastú. 

Som rada ak mi ľudia napíšu kritiku a tým myslím že napr: vo videu je zlý zvuk, video je rozmazané, fotky majú nevýrazné farby alebo že mám písať odstavce aby sa to ľahšie čítalo. Vďaka kritike sa učíme a posúvame ďalej a ja niekedy vďaka nej aj viem že mám viac zabrať a dať tým hejterom na frak. Proste ukázať im že aj ja nato mám, hoc nie som modelka. Kritika je dobrá ak sa týka vašej práce, posunie váš vyššie, vy sa poučíte a stane sa z Vás lepší človek. 

Opakom je však urážka, ktorá bolí a občas Vám ľudia vedia sakramentsky silno ublížiť. Nikto si nezaslúži urážky, pretože každý sme krásny, jedinečný a výnimočný. Ak Vás niekto urazí, neoplácajte mu to urážkou,verte či nie ale tým človeka ešte viac vytočíte, je to možno smiešne a vy to navonok nevidíte ale ten človek bude vo vnútri kypieť. Skrátka mu povedzte len niečo milé alebo ho len ignorujte. 

Ako to teda je? Kde je hranica medzi urážkou a kritikou? Keď kritika nás posunie ale urážka urazí a ublíži. Buďme kriticky aby sa ľudia posúvali ak to je zdravá kritika ale ak je to len urážka tak si to radšej nechajme pre seba. Často krát sa mi stalo že som sa aj ja sama urazila za kritiku ale teraz to vnímam tak že aj ľudia ktorý veľmi nemajú radi moje videá a chcú mať tak mi napíšu kritiku aby sa aj oni mohli stať mojimi odoberateľmi a tešiť sa s mojej tvorby a posunu. Vnímajte kritiku inak a nie že sa urazíte, berte ju ako radu pre tých ktorých Vás chcú sledovať alebo čítať vaše články či sledovať fotky, len proste ste ešte nevyspeli na ich úroveň alebo úroveň ktorú od Vás očakávajú. A ak očakávajú od Vás viac tak vám veria a vidia že tu úroveň viete dosiahnuť len musíte chcieť. Tak sa pustime teda do tej kritiky a idem v nej hľadať čo zlepšiť aby sme dosiahli ešte lepších výsledkov. 

AKO VNÍMATE KRITIKU VY? KDE JE VAŠA HRANICA MEDZI KRITIKOU A URÁŽKOU? POUČÍTE SA S KRITIKY?

 






 

You Might Also Like

7 comments

  1. Super fotky!
    Souhlasím s tebou. Já sama se snažím nikoho neurážet. Myslím si, že to absolutně nemá žádný smysl a nepřinese to nic mě, natož tomu druhému. Kritiku se pokaždé snažím podat mile, vysvětlit všechny moje názory, případná pro a proti. :)

    Tereza's journal

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak. Ak človek podá kritiku je dobre si z nej niečo vziať a poučiť sa s toho, zlepšovať sa a vylepšiť sa.

      Odstrániť
  2. Ta čelenka ve vlasech já krásná! :) děsně se mi tyhle látkové čelenky líbí, ale bohužel mám pocit, že mě vůbec nesluší :X Zkrátka nemůže všem slušit všechno no. :D

    Přiznám se, že občas kritiku napíšu. Přesně jak jsi ty zmiňovala, třeba že by bylo lepší zvětšit písmo nebo změnit barvu, aby se články lépe četly apod. Urážky ale potřebu psát rozhodně nemám, ačkoliv si třeba někdy i myslím, že tenhle člověk by neměl něco dělat, protože na to úplně nemá.. podle mě tohle by se lidi hlavně měli naučit :) jedna věc je si něco myslet, druhá je to tomu člověku vpálit a ublížit mu tak. To, že se teď nese taková obrovská vlna nenávisti a hejtů je prostě daň za to, že jsou někteří lidé slavní díky sociálním sítím .. tam je každý anonymní a hrdina. To se pak hejtuje snadno :)

    https://taukecana.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak. Je lepsie podat kritiku jemne a napisat potom ze je to mysene v dobrom, ze chceme len danemu cloveku pomoct aby sa posunul vyssie a bol lepsi.

      Odstrániť
  3. Mnoho lidí si tyhle dva pojmy bohužel plete a nevidí mezi nimi rozdíl. Na druhou stranu, pokud je kritika vyjádřena kolikrát slušně, najdou se i tací, co ji i tak nedokáží přijmout, což je škoda..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak ale je to ich skoda. Mohli sa posunut, byt lepsimi ale ked si vzali zle kritiku k srdci tak ostanu na mieste a to je ich skoda.

      Odstrániť
  4. Este stale existuju take stranky? Volakedy bolo modne peklo este tusim nejaka blondyna kritizovala ludi za obliekanie, no uz som si myslela, ze postupom casu upadli do zabudnutia.

    Mačka z blogu Kaviareň u mačky

    OdpovedaťOdstrániť

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe