TICHÁ POMOC !!!

septembra 10, 2019

 

 

Určite ste si všimli že mnoho miest na zemi je v plameňoch a niektoré zase pod vodou, niektoré zase sužujú zemetrasenia. A prečo to vlastne vyťahujem na blog? Preto lebo sa mi páčila jedna myšlienka od LuyPug. Niekto ju poprosil či nemôže prispieť organizácii ktorá pomáha ľudom s týchto oblasti a po uhasení ohňov budú sadiť nové stromy. Ale Lucka nato odpísala jednu veľmi múdru vec. Odpísala jej že už prispela a že jej veľa ľudí píše aby prispela. To však nebolo všetko. Napísala tam aj to že nezdieľa sumu, činy,fotky a videá na ktorých pomáha neznamená že to tak nerobí. 


A presne o tom to je. Na instagrame ale aj sociálnych sieťach je mnoho takýchto ,,celebritiek" ktoré proste prispejú, pomáhajú a zdieľajú to na sieťach len preto aby ich ľudia ešte viac obdivovali. Je to krásne gesto ak pomôžeme, či prispejeme do nejakej organizácie ale to neznamená že to musíme hneď vytrubovať do sveta len aby nás ľudia obdivovali ešte viac.

A to sa mi presne na Lucke zapáčilo. Ona osobne pomáha, prispieva no nemá za potreby to dávať na siete. Robí to v tichosti bez hunbuku a toho aby očakávala že ju budú ešte viac ľudia milovať.

Na druhú stranu chápem že ľudia ju prosia o pomoc a príspevky, veď má nejaký ten vplyv na internete. Má šancu pomôcť, osloviť väčšie publikum ľudí aby to robili tiež a vďaka tomu sa rýchlejšie pomôže tam kde je to potreba.

Ale zase ak konáme dobro nemusí o tom nikto vedieť. Je super ak pozbierate smetie z lesa a ukážete ľuďom že ste to dali, že to majú robiť aj oni a tým pomôžu prírode. Alebo že ste doniesli granulky a pamlsky do zvieracej stanice, či len tak vyvenčili havkov z útulku. Či ste si dokonca adoptovali psíka. Je to super lebo ste urobili dobrú vec a vďaka tomu podnietili ľudí aby to robili tiež.

No napr ak ste v autobuse a tehotná žena či starší človek si chce sadnúť to už neurobíte lebo to nie je in, trendy a to si vyfotiť nemôžete lebo by na Vás pozerali ako na blbca. Tak isto pomôcť niekomu z nákupom. Či dokonca keď niekomu chýbajú centi na nákup vy im ich nedáte lebo prečo by som mal dať. Keď nato nemá nech to nekupuje.

Dobré činy môžeme a máme robiť aj také o ktorých nepotrebujeme hovoriť a ukazovať svetu že sme ich urobili. Mne sa raz napr stalo že jedna žena v obchode si urobila nákup, ale zrazu zistila že jej chýba 0,05€ na vlak domov. Tak prosila ľudí či jej nemôžu požičať. Tá žena vyzerala otrhaná, špinavá a tak si ľudia mysleli že chce na alkohol. Nikto jej nepomohol. Ja som odišla na stanicu lebo som čakala na svoju sponzorku a tá žena prešla popri mne bez toho aby sa ma opýtala o pomoc lebo som bola zo 4 deťmi a tak jej to asi bolo blbé že od ženy ktorá má 4 deti bude pýtať peniaze. Keď som tak stála s chlapcami na tej stanici, tá žena tam stále pýtala od ľudí tie centovniky a nikto jej ich nedal. Dokonca ukazovala že ide na ten vlak ktorý tam stál. Tak som pozrela teda do peňaženky a keďže som nemala 0,05€ tak som dala Miškovi najmenšie peniaze čo som mala a to bolo 0,50€.  Odniesol jej ich a tá žena povedala že nech si ich nechá na zmrzlinu a tak som prišla ja a podalal jej tie peniaze do ruky nech si ide kúpiť lístok aby jej vlak neodišiel. Pekne mi poďakovala objala ma a šla. Verte či nie, tá žena išla skutočne ku okienku a kúpila si lístok na vlak. Len čo si zobrala lístok tak prišla ku mne a zvyšné peniaze mi chcela vrátiť. Tak som jej ich nechala zo slovami že dnes som pomohla ja jej a nabudúce pomôže ona niekomu inému. Usmiala sa a odišla na vlak.

A presne o tom to je. Aj keď niektorí ľudia vyzerajú že by mohli pýtať na alkohol či niečo iné, nemusí to byť vždy tak. A ak sa bojíte že dáte peniaze a ten človek si skutočne pôjde kúpiť alkohol, choďte a kúpte mu jedlo ak pýta na jedlo, či vodu, ak na vlak choďte s ním a kúpte ten lístok s ním. Idete po lese a vidíte smetie, tak si vezmite vrecúško a pozbierajte ho. Aj malé skutky o ktorých sa nehovorí robia lepší deň Vám, ľuďom okolo, prírode a kto verí tak si pripíšete bod u Boha, či vesmíru alebo ako to nazývate vy. Nemusíme hovoriť o skutkoch ktoré robíme ak ich skutočne robíme.

Lesy, pralesy, miesta, oceány, moria, ľudí či zvieratá nezachránia naše zdieľania a prosby o pomoc ale skutky a činy. Áno bude o tom vedieť širšie publikum ľudí že sa to dá ale skôr než to niekde za zdieľate pomôžte najprv vy a potom pýtajte pomoc od iných. Nemusíte hovoriť že aj vy ste pomohli ale ak chcete urobte to, len hlavne pomôžte.

Aj tiché činy sa počítajú a myslím si že ešte viac než tie o ktorých vedia ľudia na celom svete.

POMÁHATE ĽUDOM BEZ TOHO ABY STE TO NIEKAM ZDIEĽALI? POČÍTA SA PODĽA  VÁS TICHÁ POMOC VIAC NEŽ TÁ O KTOREJ VIE CELÝ SVET?

 

OOTD: TOP, RIFĽOVKA, KABELKA: SECOND HAND

SUKŇA, HODINKY: BONPRIX

NÁHRDELNÍK, NÁUŠNICE: ALIEXPRESS

  TOPÁNKY: ?









 

You Might Also Like

4 comments

  1. Nádherná myšlienka článku, zbožňujem pomáhať iným :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ooo ano, rozhodně se to počítá. :-) Připomíná mi to verš z Matouše 6:1: "Dávejte si pozor, abyste nepředváděli své dobré skutky lidem na odiv..." Je to takové stálé téma mezi lidmi, aniž by se o tom takto otevřeně mluvilo. Super článek! A ten top je krásný!!
    Lola-J.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe