VIAC JE NIEKEDY MENEJ A MENEJ JE NIEKEDY VIAC

septembra 30, 2019



Táto téma ma napadla nedávno keď som po poslednom fotení vyhadzovala svoje krásne fialové topánočky ktoré ste videli v predchádzajúcom článku.        Tieto topánky mali niečo cez 9 rokov.  Ešte dnes si pamätám kde som ich kúpila a dokonca viem že som ich veľmi rada nosila. Ale keď prišli deti tak opätky ostali bokom a ich čas nastal až teraz. Verte či nie ale kúpila som si ich od Japoncov, takže made in china mi vydržala 9 rokov.

A teraz prečo som vlastne zvolila názov menej je niekedy viac a viac je niekedy menej? Všetko to súvisí práve z témou oblečenia. Keď sa dívam na svoj šatník tak tam vidím mnoho veci nakúpených zo sekáčov ale zopár ich mám aj z Gate, HM, Takko, od sestry z anglicka a podobne. Môj šatník praská vo švihoch ale pritom viem že nakupovaním zo sekáčou nepodporujem firmy a fabriky kde pracujú deti, ženy za minimálne mzdy či za almužnu alebo nemusia preto trpieť zvieratká. Že dané kúsky sú ešte využiteľné pre mňa na pár rokov ale niektoré zase len na pár mesiacov.
Tak napr som si kúpila tričko zo sekáču ale keď som ho dala vyprať tak klasicky ako periem všetky veci zo sekáču, tak sa mi stalo že tričko stratilo farbu, nápis sa odlupol a rukávy sa zrazu zrazili tak že som mohla do nich napchať akurát tak ruky mojím deťom. Viem že sa to môže stáť aj v klasickej firme a že zato tričko som nedala mailand ale bola som s toho nešťastná lebo práve toto tričko som si vybrala práve pre jednu vidinu outfitu na blog a video ( áno občas sa mi stane že si kúpim niečo len pre blog a youtube ale potom sa mi stane že to začnem nosiť aj normálne v bežne dni).
Mám tích veci ozaj veľa a stále si niečo kúpim lebo veď čo sekáč je lacný, ja chcem mať úspešný a zaújimavý blog, youtube a instagram a viem že tam nájdem kúsky ktoré nikto nemá alebo teda má ale nie je tých ľudí tak veľa a že moja rodina preto nebude trpieť hladom. Samozrejme že tam nenakupujem každý deň to by sme asi fakt hladovali, pretože som ten typ blogerky ktorá keď vidí nejaký zaujímavý kúsok tak si k nemu zháňa iné kúsky ( ak ich teda nemám už doma) presne podľa mojej predstavy ktorú mám v hlave.
Ale zase to nie je téma tohto článku. Prejdem preto radšej k pointe. Pointa je že v dnešnej dobe nakupujeme veľa a naozaj veľa ale je lepšie nakúpiť veľa za málo peňazí či menej za viac peňazí? Niktoré blogerky a stylistky tvrdia že je lepšie dať viac peňazí za značkovú vec, lebo vraj Vám daný kúsok vydrží dlhšie. Takže máte taký kapsulový šatník, kde nebudete mať problém vyberať outfity na týždeň.
Jasne že taký kapsulový šatník si môžete vytvoriť aj zo sekáčových kúskov ale tu ide o ten princíp. Značkové veci Vám vydržia roky lebo daná značka si predsa nemôže dovoliť že o nej budete šíriť zlé meno ale čo ak si to isté len nie až tak značkové na menej rokov či mesiacov môžete nájsť v sekáči.

My ženy sa radi chválime že máme niečo značkové ale nie je lepšie kašľať na značku a radšej zaplatiť menej, omnoho menej a mať podobnú vec? Je lepšie teda nakupovať mnoho veci v sekáčoch za menej alebo značkové veci za viac? Čo je podľa Vás teda lepšie? Mať každý deň iný outfit z iných kúskov alebo pár outfitov ktoré sa nám v mesiaci prestriedajú?

OOTD: SAKO, NOHAVICE, TOP, KLOBÚK : SECOND HAND
OKULIARE, KABELKA, TOPÁNKY: GATE


môžeš ma odoberať aj na YOUTUBE   












You Might Also Like

14 comments

  1. Wow! Zajímavý a velice elegantní outfit 😊 moc ti sluší!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. myslím si, že je dobré najít si rovnováhu. Ono není všechno, jak se na první pohled zdá. já tedy věřím tomu, že ženy a děti ještě dnes pracují za peníze, které jim nevystačí ani na týden, ale na druhou stranu si říkám, že s tím dost obchodů začalo něco dělat, a že tohle se týká hlavně obchodů, kde mají hračky, které jsou za pár korun a třeba oblečení, které se dá koupit u vietnamců. Zase HM mi nepřijde, že by bylo tak extrémně levné a Lindex už vůbec ne, stejně tak Mohito. Snažím se nejprve shánět primárně věci v sekáčích, protože komu by neudělal radost princip, že věc, kterou někdo už neunosí, budu mít několik let a bude mi sloužit. :-) Pak hledám v kamenných obchodech, nakupuji tam i prádlo a ponožky, ale když už si něco takového koupím, tak i ty spoďáry a fusekle mám xy let. Neplýtvám. Věci, které už nechci se snažím zužitkovat jinak, předat dál apod. Pokud by tkto smýšlel každý, máme se určitě líp a jsem ráda, že dost lidí nad tím takhle už uvažuje, jako by to bylo něco normálního.
    PS: Tím utčitě nechci říct, že by bylo něco špatně na nákupech u Vietnamců, i já tam cca jednou za rok naběhnu, když už opravdu nevím, kde bych daný kousek mohla sehnat, jen chci srovnat věci, které opravdu stojí maximálně stovku (včetně těch hraček) a věci, které jsou kolikrát opravdu z kvalitnějších materiálů (minimálně u Mohita) a jsou o několik set dražší. :-) Nic se nemá přehánět a i na to platí, že méně je někdy více. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ten top s kloboukem vypadají fakt parádně :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nádherný outfit. Ta oraznžová to krásně rozbíjí. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Osobně nejsem módou tolik hnána a nakupuji jak v běžných řetězcích, tak i v sekáčích. Na střední škole jsem ale dávala větší přednost sekáčům, protože jsem zkrátka chtěla oblečení hodně střídat a se sekáčovými cenami to bylo dostupnější. Na vysoké mi naopak přijde, že častěji nakupuji v běžných řetězcích, protože se už přece jenom oblékám jinak. V pubertě to bylo tričko, džíny, tenisky a teď už si zase víc potrpím na šaty, sukně, košile, podpatky... Takže si nemyslím, že bych se někdy úplně stoprocentně řadila k jedné z variant - jestli více věcí za méně peněz nebo málo věcí za hodně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja nakupujem v sekáči oblečenie ale ak nenájdem tam čo hľadám tak idem do normálneho obchodu. a doplnky a topánky nakupujem v reťazcoch :) takže som pol na pol :)

      Odstrániť
  6. Mám rozmanitý šatník, ale zároveň si hlídám, co si do něj pustím, a nákupy nových věcí pečlivě zvažuji. Za mě tedy určitě méně kousků za více peněz a ve vyšší kvalitě, ale to jen díky tomu, že už mám vybudovaný stabilní základ a peníze za oblečení mě, jakožto bezdětnou a pracující, tolik nebolí. Minimalismus ale pro mě není, mám ráda výrazné vzory, šperky a barvy. :)

    Jinak tou vyšší kvalitou nemyslím mezinárodní značky, spíše si nechávám oblečení šít na míru nebo podporuji malé lokální výrobce. Pokud ale na vytoužený kousek narazím v "laciné" konfekci, tak si ho klidně koupím tam a dál to neřeším. Vždyť není možné změnit své spotřební návyky ze dne na den.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je super že nakupuješ u domácich alebo že dáš zarobiť niekomu aby ti ušil niečo na mieru. Naozaj skvelé. Ja by som sama chcela vedieť šiť a občas si niečo prešiť či ušiť :) Možno raz v budúcnosti :)

      Odstrániť
    2. Občas si spíchnu kostým na festival a hrozně ráda bych šila více, ale nevím, kdo by to nosil. Sama už mám šatník docela vychytaný a hlavně zatím nešiju tak dobře, abych to ve větším nosila i do práce. Ale plánuji, že až budou jednou děti, tak se do šití pustím naplno. Na děti lze upotřebit zbytky látek (i přešít staré dospělácké kousky) a navíc u nich nevadí občasný ujetý šev, nebije to tolik do očí. Přijde mi, že šít na děti je do začátku skvělé, nasbírat na nich zkušenosti a pak se vrhnout na dospělé. :)

      Odstrániť
    3. presne tak. Ja mám deti ale nemám šijací stroj ale chcela by som sa naučiť šiť.

      Odstrániť

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe