AKO NA PRVÉ ZÚBKY?

marca 25, 2019

Už od 3 mesiacov som neustále počúvala že Olikovi idú zúbky ale nebol ani náznak žeby sa nejak prerezávali. Jasné že bol nervózny a slintal ale žiadne biele špičky a dokonca ani cinkot o lyžičku sa nekonal. Takže som len čakala a čakala až som sa konečne dočkala. Nebolo to však jednoduché, pretože aj keď sa nám zúbky prerezali zhruba v 8 mesiaci tak tam boli len špičky. Ich rast sa ako keby zastavil a nešli von. Oliverko bol však zlatý, neplakal, nebol nervózny, nemal teploty, teda okrem toho keď bol chorý, nekusal toľko ako jeho bratia ale zato slintal nehorázne. Niekedy som nestíhala meniť ani podbradníky a ani body.



No zhruba v období 8 mesiaca som pri kŕmení počula ten známi cinkot o lyžičku. Ale dokedy vyliezli tie dve zúbky tak sa objavilo pár veci ktoré som mu dávala a pomáhali mu s tým prerezávaním.



1. Kusatka: tento trik pozná asi každá, alebo no trik. Skrátka niečo čo pomáha detičkám aby sa im vykľuli zúbky. Náš Oliček zo začiatku žuval Pani Zebre nohy, pretože ma na nich tvrdé okrúhle kvetinky na ktorých sú rôzne vlnovky, čiarky a všelijaké tvary. Potom tu máme klasické kusatko od značky MAM. Dokedy Olik nevedel držať nič v rukách sám tak som mu ho držala ja v ústach a pekne si to obkusoval. Teraz si to drží sám, pekne leží a drží si to v pusinke. A 3 sú tu kľúčiky v tvare ovocia. Občas sa stane že si to vezme sám a kuše ale poväčšine to vezme len ako hrkalku. Ešte tu je niečo ako praclík v ktorom je voda. Dáte ho zmraziť do chladničky a bábätku to chladí ďasná.

2. Dentinox: je to gél na ďasná vďaka, ktorému bábätku potrpnu ďasná a tak necíti žiadnu bolesť. Popravde sme skúšali všelijaké ale po tomto som si naozaj všimla zmenu v správaní. Aj keď plakal a dala som mu gélik tak sa krásne ukľudnil a kuskal si ďalej alebo papal. Je to homeopatikum, ktoré je dosť malé ale zato účinné.

3 Nurofen: málo kedy sa stalo že mal teploty ale už keď ich mal tak som mu dala nurofen a teploty ustúpili. Naviac viem že tento sirup je aj od bolesti. Takže som rada že niekto niečo takéto vymyslel.



No a to je všetko čo pomohlo nám na naše krásne malinké prvé zúbky. Zatiaľ ich máme dve ale už som si všimla že z hora nám idú nové a preto musím len čakať ešte na ďalšie a potom snáď zvyšné budu menej bolestivé a ak nie tak už viem ako na nich.

Čo ste používali vy na prvé zúbky? Čo Vám pomohlo na ich prerezávanie? Máte nejaký babský recept?

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe